Porsche Cayenne Forums banner
1 - 5 of 5 Posts

· Registered
Joined
·
4 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hi gang! I was just wondering if everyone saw this article from Car and Driver? Sounds like some pretty major changes coming for the midcycle refresh of the Porsche Cayenne. And in my estimation, not for the better.

Taking the Porsche Taycan interior, and basically replicating it in the Cayenne to me, seems to step backwards. Particularly removing the traditional shifter and moving it to the dashboard with a little lever, and removing the Porsche turnable starting switch with a push button. I just dont like those changes at all. The engine updates sound great, but the others not so much.

I just got a 2023 Macan S last month, and was thinking if they are doing away with the ICE Macan, the Cayenne would be my next purchase. However, with these changes I’m second-guessing that.


Thoughts?
 

· Registered
Joined
·
1 Posts
Llevo un año esperando el nuevo Cayenne, ya se sabía hace un año que el restyling aparecería en 2023. Además de todo lo que comentas sobre los cambios interiores de pantallas Taycan y encendido por pulsador (que también pensar como tú es un error) los motores de la gama "básica" V6 y E-hybrid son una auténtica basura... decepción total. Ahora estoy considerando pedir el Cayenne actual o no mirar atrás y elegir un Mercedes GLE AMG. MOTORES: - V6 BÁSICO SIN MICROHIBRIDACIÓN - V6 E-HYBRID CON MAYOR BATERÍA = MÁS PESADO Y TÉRMICO MOTOR CON MENOS POTENCIA QUE LA VERSIÓN ANTERIOR ( 300 CV ) PORSCHE , MI DINERO SE VA A OTRAS MARCAS , ES NO SE VALE PENSAR QUE LOS CLIENTES SON TONTOS Y NO SABEN CUÁL ES LA RELACIÓN PESO/POTENCIA. ADEMÁS, LA MICROHIBRIDACIÓN ES ESENCIAL EN MERCADOS COMO EL EUROPEO DONDE LAS RESTRICCIONES MEDIOAMBIENTALES SON CADA VEZ MÁS Estrictas.
 

· Registered
Joined
·
4 Posts
Discussion Starter · #5 ·
1 - 5 of 5 Posts
Top