Porsche Cayenne Forums banner

Kod 05228D

2.9K views 32 replies 5 participants last post by  JosesGTS  
#1 ·
Potrzebuję pomocy, mam Cayenne GTS z 2013 roku i otrzymałem kod 05228D. Początkowo PSM i Auto Start/Stop były dezaktywowane, ale teraz ma problem z uruchomieniem. Wymieniłem wszystkie czujniki prędkości i akumulator. Ale nadal pokazuje Sprawdź silnik i PSM, problem Auto Start/Stop. Zauważyłem powolną moc silnika i wibracje. Jeśli chodzi o uruchamianie, uruchamia się, ale zajmuje to 2-3 sekundy. Co to może być? Dodałem środek do czyszczenia paliwa, ale nie jestem pewien, czy ma to coś wspólnego z powolnym uruchamianiem.

Dzięki z góry
 
#2 ·
#4 ·
Sprawdź ten wątek -> https://www.cayenneforums.com/threa...rt-stop-deactivated.24909/?post_id=46104&nested_view=1&sortby=oldest#post-46104

Najprawdopodobniej potrzebujesz nowych cewek. Jeśli masz icarsoft, przejdź do sterownika silnika, danych na żywo i wyszukaj wartości wypadania zapłonu…

Nie zapomnij kupić śrub cewki, ponieważ są one jednorazowego użytku i nie chcesz ich złamać w pokrywie zaworów…
Właśnie wymieniłem wszystkie cewki w zeszłym roku, wymieniłem również akumulator i wszystkie 4 czujniki prędkości. Innym problemem jest trudny rozruch. Zabrałem go do lokalnego warsztatu i powiedzieli, że wskazuje na wałek rozrządu bank 1.
 
#6 ·
Nasz problem z pomocą polega na tym, że 05228D nie jest kodem Porsche. Jest to standaryzowany kod, który niektóre czytniki kodów wypluwają. To, że nie jest to kod Porsche, oznacza, że niewiele nam mówi. Kod Porsche ma format: P#### lub U#### - nie ma litery na końcu i masz za dużo znaków.

Jeśli zamierzasz zrobić to sam - potrzebujesz (absolutnie POTRZEBUJESZ) czytnika kodów, który mówi po Porsche. Foxwell produkuje ich kilka, Durametic produkuje jeden, a są i inne.

Możesz (i wydajesz się już podążać tą ścieżką) podążać ścieżką rzucania części na to, opierając się na domysłach dobrze myślących internautów (i niektórych złośliwych lub wręcz głupich internautów na Facebooku..). Prawdopodobnie prędzej czy później znajdziesz rozwiązanie, ale ostatnia część, którą wymienisz, która to naprawia, oznacza, że części, które wymieniłeś wcześniej, były źle wydanymi pieniędzmi.

Kup narzędzie diagnostyczne - lub zanieś je do profesjonalisty.
 
#33 ·
Miałem podobny problem i to był mój alternator
Witaj, właśnie zainstalowałem wszystkie cewki i świece zapłonowe i problem nadal występuje, sprawdziłem akumulator i jest świetny. Czy Twój Cayanne również miał długi czas rozruchu? Jak 2-3 sekundy do uruchomienia? Objawy u mnie to + start/stop dezaktywowany, awaria PSM i szorstkość na niskich obrotach. Alternator kosztuje 1499 w FCP euro, ale przed zakupem dobrze byłoby wiedzieć, czy miałeś te same usterki. Z góry dziękuję!!
 
#8 ·
Potrzebuję pomocy, mam Cayenne GTS z 2013 roku i otrzymałem kod 05228D. Początkowo PSM i Auto Start/Stop były dezaktywowane, ale teraz ma problem z uruchomieniem. Wymieniłem wszystkie czujniki prędkości i wymieniłem akumulator. Ale nadal wyświetla Check engine i PSM, problem Auto start/stop. Zauważyłem ospałą moc silnika i wibracje. Jeśli chodzi o uruchamianie, uruchamia się, ale zajmuje to 2-3 sekundy. Co to może być? Dodałem środek do czyszczenia paliwa, ale nie jestem pewien, czy ma to coś wspólnego z ospałym startem.

Dzięki z góry
Mam ten sam problem, dokładnie ten sam. Daj mi znać, jeśli to rozgryzłeś. Z góry dzięki!!!
 
#12 ·
Nie miałem problemów z alternatorem. Miałem uszkodzoną cewkę na cylindrze 4 i wypadał zapłon. Czy sprawdziłeś dane na żywo z czujników prędkości kół? Jesteś pewien, że też nie masz wypadania zapłonów? Czy błędy występują cały czas czy losowo?
 
#13 ·
Nie miałem problemów z alternatorem. Miałem uszkodzoną cewkę na cylindrze 4 i wypadał zapłon. Czy sprawdziłeś dane na żywo z czujników prędkości kół? Jesteś pewien, że też nie masz wypadania zapłonów? Czy błędy występują cały czas czy losowo?
Brak wypadania zapłonów, sprawdziłem dane na żywo i każdy z nich pulsuje w zakresie, wszystkie liczniki wypadania zapłonów są na 0. Odłączyłem i podłączyłem każdą cewkę i czuć różnicę. Jestem naprawdę zestresowany. Zamierzam zamówić wszystkie cewki i śruby z Pelican Parts (Beru) i spróbować. Napięcie na wyświetlaczu LCD wynosi 14,4. Mam nadzieję, że cewki rozwiążą ten problem. Po prostu nie lubię szorstkości i 2-sekundowego opóźnienia przy uruchamianiu.
 
#15 ·
Wątpię, żeby to były cewki, jeśli nie masz wypadania zapłonów… spróbuj poszukać więcej danych na żywo z kontrolera silnika, ponieważ błąd mówi „Sprawdź zawartość pamięci błędów DME” (nie jestem pewien co do piwis, ale to pokazał icarsoft). Jak opisałbyś 2-sekundowe opóźnienie w uruchomieniu? Po prostu dłuższe kręcenie? A co z nierówną pracą na biegu jałowym? Czy masz te błędy cały czas? Sprawdziłeś dane na żywo z czujników kół, chociaż wątpię, ponieważ masz nierówną pracę na biegu jałowym…
 
#16 ·
Usterki są cały czas.
Wątpię, żeby to były cewki, jeśli nie masz wypadania zapłonów… spróbuj poszukać więcej danych na żywo z kontrolera silnika, ponieważ błąd mówi "Sprawdź zawartość pamięci błędów DME" (nie jestem pewien co do piwis, ale to pokazał icarsoft). Jak opisałbyś 2-sekundowe opóźnienie w uruchomieniu? Po prostu dłuższe kręcenie? A co z nierówną pracą na biegu jałowym? Czy masz te usterki cały czas? Czy sprawdziłeś dane na żywo z czujników kół, chociaż wątpię, ponieważ masz nierówną pracę na biegu jałowym…
Tak, dłuższe kręcenie, pojazd sprawia wrażenie, jakby miał uszkodzone mocowania silnika i można poczuć wibracje. Szybkie wciśnięcie pedału przyspieszenia w zakresie 1k-3k obr./min powoduje lekkie odcięcie mocy. Sprawdziłem dane z czujników kół i jest napisane M095 _sensor wheel adaptation active (wartość 0). Nierówna praca silnika cylindrów 1-8 waha się od -0,3079 do 25,71846.
 
#20 ·
To nie jest Piwis i widzę, że masz wykrywanie 2472 liczników wypadania zapłonu. Czy możesz sprawdzić wypadanie zapłonu każdego cylindra poniżej? To także nie są dane na żywo z czujników prędkości kół, powinny być wartości w km/h z każdego koła…
 
#21 ·
To nie jest Piwis i widzę, że masz 2472 wykrycia licznika wypadania zapłonu. Czy możesz sprawdzić wypadanie zapłonu każdego cylindra poniżej? To również nie są dane na żywo z czujników prędkości kół, powinny być wartości w km/h z każdego koła…
Zgadza się, tym razem użyłem narzędzia skanującego Matco. Odłożyłem PIWIS 3, ale mogę go ponownie podłączyć, jeśli chcesz. To robi to samo, ale łatwiej z nim pracować.
 

Attachments