Porsche Cayenne Forums banner

958.2 PSE (Porsche Sportuitlaat)

3.3K views 6 replies 2 participants last post by  patelsohum98  
#1 ·
Hallo,

Ik vroeg me af of iemand deze kit op zijn 958.2 Cayenne heeft geïnstalleerd. Hoeveel arbeidsuren heeft uw dealer/werkplaats u in rekening gebracht? Ik zie in de kit dat er een knop voor het interieur bij zit en ik ben er zeker van dat er wat bedrading bij komt kijken, maar heeft iemand de handleiding?

Alle hulp wordt gewaardeerd.

 
#2 ·
Ik heb het uitlaatsysteem nog niet goed geïnspecteerd en bekeken, het is nog nieuw voor mij, maar van wat ik kan zien zou ik verrast zijn als je de auto überhaupt hoeft op te krikken om de einddemper te verwijderen, maar ik kan me voorstellen dat de dealer je een fortuin zou rekenen! Het moeilijkste deel zal uiteraard het coderen van de schakelaar zijn, maar voor een goede Indy met PIWIS zou het een fluitje van een cent moeten zijn.

Als een veel goedkopere optie adverteerde vorige week iemand in Duitsland met een "eenvoudige" doe-het-zelf uitlaatmodificatiepijp die het geluid zou moeten verbeteren! Heeft iemand hier al van gehoord? Enig idee hoe het zou werken?
 
#3 ·
Ik heb het uitlaatsysteem nog niet goed geïnspecteerd en bekeken, het is nog nieuw voor mij, maar van wat ik kan zien zou ik verrast zijn als je de auto überhaupt hoeft op te krikken om de einddemper te verwijderen, maar ik kan me voorstellen dat de dealer je een fortuin zou rekenen! Het moeilijkste deel zal uiteraard het coderen van de schakelaar zijn, maar voor een goede Indy met PIWIS zou het een fluitje van een cent moeten zijn.

Als een veel goedkoper alternatief adverteerde vorige week iemand in Duitsland met een "simpele" doe-het-zelf uitlaatmodificatiepijp die het geluid zou moeten verbeteren! Heeft iemand hier al van gehoord? Enig idee hoe het zou werken?
View attachment 5894

Gerade bei #Kleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?
Ik heb die modificatie nog nooit gezien. De 958, zowel de .1 als de .2 Turbocharged V6 & V8 modellen hebben 2 sets katalysatoren die van de turbo's komen. De tweede set zijn geen echte katalysatoren omdat ze geen edelmetalen bevatten, maar er zijn voor meer geluidsbeperking. Het installeren van deze bypass pijpen/secundaire kat deletes zorgt ervoor dat de motor makkelijker kan ademen, en zorgt voor minder turbo lag en een betere gasrespons. Je krijgt ook een beter uitlaatgeluid. FVD, Soul en Fabspeed verkopen deze. Ik heb de Soul versie.

Mijn auto is op 1 september van achteren aangereden. Na overleg met de carrosseriebedrijf en het bepalen van de reparatie, bleek het bestellen van deze $3400 PSE kit hetzelfde uit te pakken als het bestellen van de standaard niet-geventileerde demper en tips qua prijs en verzendtijd, aangezien ze beide vanuit Duitsland naar de VS moesten worden verzonden.

Het is me gelukt om contact op te nemen met Suncoast en zij leverden het retrofit diagram. De carrosseriebedrijf zal de demper installeren, ik moet een onafhankelijke garage in mijn buurt vinden die gespecialiseerd is in deze retrofits en niet een arm en een been zal vragen voor de bedrading en de installatie van de knop.
 

Attachments

#4 ·
Bedankt voor de tip over de secundaire katten, weer iets om toe te voegen aan de verzendlijst!😆 Ik vind het niet erg dat de uitlaat niet op mijn 4.2 zit, zeker een beetje gedempt, maar nog steeds doelmatig. Maar als iets het rammelende geluid van de dieseltaxi kan overstemmen, vooral bij stationair draaien, zou dat welkom zijn (ik denk dat ik gewoon verwend ben door mijn andere 2 benzine V8's!🤪🙄)
 
#6 · (Edited)
Bedankt voor de tip over de secundaire katten, weer iets om aan de verzendlijst toe te voegen!😆 Ik vind de uitlaat op mijn 4.2 niet erg, zeker een beetje gedempt, maar nog steeds doelmatig. Maar als er iets het rammelende geluid van de dieseltaxi kan overstemmen, vooral bij stationair draaien, zou dat welkom zijn (ik denk dat ik gewoon verwend ben door mijn andere 2 benzine V8's!🤪🙄)
Ik weet niet of ze op dieselmodellen passen, of dat ze überhaupt legaal zijn qua emissies in de EU/VK. In de VS zijn ze legaal in 49 staten, de enige uitzondering is Californië. Sorry als ik je hoop heb gewekt.

Ja, de kit bevat de module en knoppen voor de console. De dealer of een onafhankelijke partij moet de DME programmeren met de PSE-software, zodat de auto weet wanneer de kleppen geopend moeten worden. De verzekering betaalt voor de onderdelen, maar ik zal waarschijnlijk wat geld moeten betalen voor de installatie van de bedrading.

Onderdeelnummers variëren per auto, aangezien elke Cayenne verschillende opties heeft. Mijn auto heeft elke knop behalve de PSE, dus ik heb #16 nodig in de afbeelding hieronder, afkomstig uit de retrofitgids.
Image
 
#5 ·
Oh, ik begrijp het, zoals je rechtvaardiging👍

Als ik de mogelijkheid had om de uitlaat of een onderdeel van de Inshurance te "upgraden", zou ik het toch doen, je kunt de bedrading altijd op een ander moment regelen, misschien moet de console toch op een gegeven moment eruit🤷‍♂️ (het lijkt erop dat de VW-schakelaar niet per se de meest betrouwbare is?)

Vermoedelijk bevatte de kit de module?!
Misschien zou je hier een foto plaatsen met het onderdeelnummer wanneer je de onderdelen ontvangt? Kan handig zijn voor retrofitter.👏
 
#7 ·
Oh ik zie het, zoals je rechtvaardiging👍

Als ik de kans had om de uitlaat of een onderdeel van de Inshurance te "upgraden", zou ik het gewoon doen, je kunt de bedrading altijd op een ander moment regelen, misschien moet de console er toch wel uit🤷‍♂️ (het lijkt erop dat de VW-schakelaar niet per se de meest betrouwbare is?)

Vermoedelijk bevatte de kit de module?!
Misschien wil je hier een foto plaatsen met het onderdeelnummer als je de onderdelen ontvangt? Kan handig zijn voor retrofitter.👏
De onderdelen kwamen eindelijk maandag binnen en de uitlaat werd vastgeschroefd. Ik kreeg een voorproefje en hij is veel luider en schreeuweriger met zowel de Soul Secondary Cat bypass als de PSE-demper. De kit bevatte ook de bedrading en de knopmodule. Alle benodigde en meegeleverde onderdelen staan vermeld in de handleiding in mijn oorspronkelijke bericht. Porsche Plano wil $4.000 om de bedrading te installeren en de DME te coderen. Ik ben nog steeds op zoek naar een lokale Porsche-specialist die de klus wil klaren.