Porsche Cayenne Forums banner

Chassis systeemfout

1 reading
43K views 14 replies 10 participants last post by  Brrrav  
#1 ·
Ik bezit een Cayenne GTS uit 2017. Ik woon in Massachusetts, dus het is vaak koud buiten. Een paar keer deze winter, toen ik net begon, kreeg ik de melding 'Chassis System Failure'. Het scherm toont een rode schokdemper en zegt dat je de auto veilig moet parkeren. Ik heb het geluk gehad dat het uitschakelen van het voertuig, het openen van de deur en het opnieuw starten het probleem heeft verholpen. De garantie van het voertuig is verlopen, dus ik heb hem naar mijn onafhankelijke garage gebracht. Hij scande de codes en zei dat hij meerdere sensorfouten had. Hij zei dat het onmogelijk was om het daadwerkelijke probleem op te sporen zonder veel arbeidsuren te besteden. Dus 500 dollar later is er niets veranderd. Ik vraag me af of andere eigenaren deze fout hebben ervaren en mogelijke oplossingen kennen.

#2 ·
Hallo, welkom op het forum.

Een aantal mensen heeft dit soort problemen gehad - het zijn meestal de luchtveren vooraan (lekke O-ring aan de bovenkant) of het ventiellichaam. Dus uw onafhankelijke had de ballen om u $500 in rekening te brengen om de auto niet te repareren? Ik zou op zoek gaan naar een competente onafhankelijke. Hopelijk is er een in uw buurt. Als u van het doe-het-zelf-type bent, moet u eerst het probleem beperken, waarvoor u een Porsche-specifieke codelezer ($200-2.000) moet aanschaffen die u kan vertellen wat de auto als probleem beschouwt. Zodra u die codes heeft, plaats ze hier en sommige mensen hebben misschien ideeën/ervaring. Ik ken een paar leden op Planet-9.com die hier ervaring mee hebben. (Planet-9 is het zusterforum van deze.)

#3 ·
Hoi, welkom op het forum.

Een aantal mensen heeft dit soort problemen gehad - het zijn meestal de voorste luchtveren (lekke O-ring aan de bovenkant) of het kleplichaam. Dus had uw onafhankelijke de ballen om u $500 in rekening te brengen om de auto niet te repareren? Ik zou op zoek gaan naar een competente onafhankelijke. Hopelijk is er een in uw omgeving. Als u van het doe-het-zelf-type bent, moet u eerst het probleem beperken, waarvoor u een Porsche-specifieke codelezer ($200-2.000) moet aanschaffen die u kan vertellen wat de auto als probleem beschouwt. Zodra u die codes heeft, plaats ze hier en sommige mensen hebben misschien wat ideeën/ervaring. Ik weet dat een paar leden op Planet-9.com hier ervaring mee hebben. (Planet-9 is het zusterforum van deze.)
Bedankt Don. Ik zal de garage bellen waar ik hem heb gebracht en hem vragen mij de codes te geven. Ik zal ze dan hier plaatsen
Doug

#5 · (Edited)
Hallo, sorry voor de late deelname aan de discussie. Dit is mijn ervaring met dit probleem op mijn 2011 Cayenne Turbo. Sinds ik deze Cayenne bezit (nu 4 jaar), heb ik elk jaar in januari, wanneer de temperaturen voor 2 of meer opeenvolgende dagen onder de 20 graden (F) dalen, dit probleem. De eerste keer dat het gebeurde, zakte de auto naar wat leek op de lage stand aan de linkerkant en de terreinstand aan de rechterkant. Ik bracht hem naar de Porsche-dealer en ze vervingen de zekering die was doorgebrand en veranderden een aantal parameters met de spanningsmeting voor de PASM. Nu, wanneer het onder de 25 (F) komt, krijg ik eerst de gele waarschuwing en wanneer de temperaturen dalen en onder de 10 (F) blijven, blaast de zekering en blijft hij vrijwel in de stand waarin hij zich bevond voordat hij doorbrandde. Wanneer dit gebeurt, breng ik hem naar een verwarmde garage en laat ik de auto ontdooien, vervang ik de zekering en is het weer goed tot de volgende koudegolf als hij buiten wordt gelaten. Ik moet deze procedure misschien 2, hoogstens 3 keer per koudegolf uitvoeren als de auto een tijdje buiten wordt gelaten. Ik weet niet of dit u helpt, maar weet dat u niet de enige bent met dit probleem. Terzijde, het is heel gemakkelijk voor garages om u geld te laten uitgeven aan deze auto's en dealers hebben een slechte reputatie, maar in dit geval heeft Porsche me duizenden bespaard omdat mijn onafhankelijke garage eerst naar de compressor en een of twee schokdempers keek. Godzijdank voor forums zoals deze waar anderen hun ervaringen delen, wat me heeft behoed voor het weggooien van geld.

#6 ·
Hoi, sorry voor de late deelname aan de discussie. Hier is mijn geschiedenis met dit probleem op mijn 2011 Cayenne Turbo. Sinds ik deze Cayenne bezit (nu 4 jaar), heb ik dit probleem elke januari wanneer de temperaturen voor 2 of meer opeenvolgende dagen onder de 20 graden (F) dalen. De eerste keer dat het gebeurde, zakte de auto naar wat leek op de lage stand aan de linkerkant en de terreinstand aan de rechterkant. Ik bracht hem naar de Porsche-dealer en ze vervingen de zekering die was doorgebrand en veranderden enkele parameters met de spanningsmeting voor de PASM. Nu, als het onder de 25 (F) komt, krijg ik eerst de gele waarschuwing en als de temperaturen dalen en onder de 10 (F) blijven, blaast de zekering en blijft hij vrijwel in de stand waarin hij zich bevond voordat hij doorbrandde. Wanneer dit gebeurt, breng ik hem naar een verwarmde garage en laat ik de auto ontdooien, vervang ik de zekering en is het weer goed tot de volgende koudegolf als hij buiten wordt gelaten. Ik moet deze procedure misschien 2, hoogstens 3 keer per koudegolf uitvoeren als de auto een tijdje buiten wordt gelaten. Ik weet niet of dit je helpt, maar weet dat je niet de enige bent met dit probleem. Terzijde, het is heel gemakkelijk voor garages om je geld naar deze auto's te laten gooien en dealerbedrijven hebben een slechte reputatie, maar in dit geval heeft Porsche me duizenden bespaard omdat mijn onafhankelijke garage eerst naar de compressor en een of twee schokdempers keek. Godzijdank voor forums zoals deze, waar anderen hun ervaringen delen, wat me heeft behoed voor de rabbit hole van het weggooien van geld.
Bedankt voor de informatie. Erg nuttig

#7 ·
Ik bezit een 2017 Cayenne GTS. Ik woon in Mass, dus het is vaak koud buiten. Een paar keer deze winter, toen ik net begon, kreeg ik een 'Chassis System Failure'-bericht. Het scherm toont een rode schokdemper en zegt dat je de auto veilig moet parkeren. Ik heb het geluk gehad dat het uitschakelen van het voertuig, het openen van de deur en het opnieuw starten het probleem hebben verholpen. De auto heeft geen garantie meer, dus ik heb hem naar mijn onafhankelijke garage gebracht. Hij heeft de codes gescand en zei dat hij meerdere sensorfouten had. Hij zei dat het onmogelijk was zonder veel arbeidsuren te besteden om het daadwerkelijke probleem op te sporen. Dus $ 500 later is er niets veranderd. Ik vraag me af of andere eigenaren deze fout hebben ervaren en mogelijke oplossingen kennen.
Een enkele ABS-sensor die vervangen moet worden, kan aanleiding geven tot meerdere waarschuwingsberichten, waaronder chassis-systeemfout. Het begint met een of twee waarschuwingen die verdwijnen als de auto wordt uit- en aangezet, maar ze blijven terugkomen en dan vermenigvuldigen ze zich.

#9 ·
Ik heb net een 11 CTT gekocht. Dit is de afgelopen 2 maanden een paar keer gebeurd, maar alleen als het onder de -12°C is. Van wat ik heb gelezen, komt het meestal voor bij temperaturen onder het vriespunt en kan het een kleine lekkage zijn van de O-ring die samentrekt door de kou. Voor mij verandert de daadwerkelijke rijhoogte niet, maar al mijn ophangingsinstellingen zijn bevroren terwijl de waarschuwing aan staat. Elke keer dat dit is gebeurd, nadat ik het voertuig een tijdje had uitgeschakeld en weer had ingeschakeld, is de fout zonder problemen verholpen. Ik woon momenteel niet fulltime waar ik woon en waar ik woon, wordt het zelden zo koud (Zuidoost-VS), dus tenzij het blijft voorkomen of er andere problemen mee ontstaan nadat ik weer thuis ben, blijft het zoals het is.

#10 ·
Hallo mensen, ik heb hetzelfde probleem. Heb een Panamera 4s uit 2011 gekocht, de auto was prima en zodra de temperaturen in december daalden, begon hij elke keer een rood waarschuwingsbord voor een chassis-systeemfout te vertonen. Ik ging naar een gerenommeerde monteur, waar hij vaststelde dat de compressorsensor defect was en deze verving. In zijn garage bij warme temperatuur vertoonde de auto geen tekenen van problemen, nam hem mee van de monteur en parkeerde hem 4 uur buiten in de kou ~ -10°C, en het probleem is er weer. Kan ik met dit probleem in de auto rijden, is mijn vraag, en hoe kan ik dit probleem in de toekomst voorkomen? De auto lijkt zijn gewicht goed te houden en zakt niet naar de grond naarmate de tijd verstrijkt, waardoor ik geloof dat de schokdempers in orde zijn. Het enige dat ik heb gemerkt, is dat als ik de auto helemaal naar links draai, er een krakend geluid van het passagierswiel komt.

#12 ·
Ik heb een sporadische Chassis System Failure. Durametric leest een 220 code. Hulp nodig bij het debuggen van wat als eerste te doen. Systeem werkt goed en geeft geen codes weer als het 's nachts wordt laten staan. Auto gaat goed omhoog en omlaag, dus geen zekering doorgebrand. Als ik rijd en de foutmelding wis, rijdt de auto ongeveer een half uur perfect en dan verschijnt de "Failure" weer. Op de durametric is het altijd de 220 code. Zie foto. Ideeën waar te beginnen met repareren?
Image

#13 ·
Ik heb een sporadische Chassis System Failure. Durametric leest een 220 code. Hulp nodig bij het debuggen van wat als eerste te doen. Systeem werkt goed en geeft geen codes weer als het 's nachts wordt laten staan. Auto gaat goed omhoog en omlaag, dus geen doorgebrande zekering. Als ik rijd en de foutmelding wis, rijdt de auto ongeveer een half uur perfect en dan verschijnt de "Failure" weer. Op de durametric is het altijd de 220 code. Zie foto. Ideeën waar te beginnen met repareren?
Uit de beschrijving van de opgeslagen foutmelding blijkt dat het elektrisch is en dat het een probleem kan zijn met het kortsluiten van het drukregelventiel. Ik zou op zoek gaan naar het ventiel en vervolgens de connector die ernaartoe gaat loskoppelen en schoonmaken en weer in elkaar zetten. Kost niets om dat te proberen, en soms is het de simpele oplossing.

#14 ·
OK, ik vind het stom om dit te melden, maar met deskundig advies heb ik de auto in zijn hoogste positie gezet en kon ik een zwak lek horen op een achterste luchtvering. Ik vermoed dat het intermitterende probleem de temperatuursensor op de compressor was die zijn werk deed en hem uitschakelde. Ik heb een nieuwe achterste balg/schokdemper besteld.